3D-Afleiding Car in Hooge Meeren

Een team van Verkeerswijzer Groningen stond vrijdagmiddag 3 november in winkelcentrum de Hooge Meeren in Hoogezand. Met de campagne ‘MONO’ wilden ze bewustwording creëren omtrent het telefoongebruik in het verkeer. Daarbij hebben ze een zogenoemde ‘3D-Afleiding Car’ meegenomen.

Bezoekers van het winkelcentrum konden in deze ‘3D-Afleiding Car’ achter het stuur kruipen en een virtual reality bril opzetten. Met deze bril stapten ze een virtuele wereld binnen, waarin verschillende scenario’s werden afgespeeld. Deelnemers konden tijdens het ‘autorijden’ appen en bellen en ervaren hoeveel gevaren de mobiele telefoon in het verkeer met zicht meebrengt. De uitkomst liet zich raden…

Bovendien kregen gasten instructies om hun telefoon zo in te stellen dat er tijdens het rijden geen berichten binnenkomen. Veel kinderen, nog zonder rijbewijs, namen ook een kijkje in VR-wereld. Volgens hen hebben ze er aardig wat van opgestoken.

Tip voor de redactie?

Tip of nieuws voor onze redactie? Stuur dan een e-mail naar info@rtvmiddengroningen.nl